Thursday, September 12, 2013

"Sõdalased, Tuli ja jää"

                                              "sõdalased, Tuli ja jää"
                                Erin Hunter
Ma valisin selle raamatu suvelugemiseks kuna see oli järg raamatule "sõdalased, metsikusse ellu". Ja esimene osa on minu kõige lemmikum raamat. Ma olen oodanud juba kaua, et teine osa ilmuks eesti keeles. Ning lõpuks see ilmus ja ma pidin kohe selle raamatu saama. Terves sarjas on kokku 24 raamatut, mis teeb lugemise nii toredaks teades, et nii palju osasid on veel lugeda. Ainult kahju on, et sarja raamatuid tõlgitakse eesti keelde kaua ja esimese osa vahe teise osaga oli kaks aastat. 
          Raamat sõdalased tuli ja jää räägib kaisukiisust ehk kodukassist, kes esimene osa läks oma kodust ära metsa elama ürgset elu kassideklannidega. On neli klanni Kõueklann, Tuuleklann, Jõeklann ja Varjuklann. Tulesüda ehk peategelane kuulub Kõueklanni. Teises osas ta  pidi tegema valikuid, keda uskuda. Tulesüdame sõber Halltriip armastas  Jõeklanni kassi Hõbeojat, kes päästis Halltriibu jõest, uppumast. Aga klannid ei saa omavahel läbi. Tulesüda ei ole kindel kas Halltriip saab armastada teise klanni kassi jäädes truuks oma klannile. Kas ta ikka sõjas võtab Jõeklanni vaenlasena või Hõbeoja klannikaaslastena. 
             Samal ajal sepitseb klannijuhi asemik kurjasid plaane kuidas saada endale klannijuhi koht. Ja Tulesüda näeb ettekuulutavaid unenägusid.
              Mulle meeldis väga teine osa "Sõdalased Tuli ja jää."  See oli sama hea, kui esimene raamat ja mul ei ole isegi sõnu, et väljendada kui väga mulle "Sõdalaste" raamatu sari meeldib. Need kaks raamatut on maailma parimad üldse.  Ma tõesti ei suuda ära oodata ülejäänusid raamatuid. Sõdalased Tuli ja jää oli põnev, elav, kaasahaarav, sisukas ja kirjeldused olid nii head, nagu tegelased oleks päris elus. Kuigi on tegelased kassid, siis ikka on neil tunded nagu inimestelgi. Kui ma selle raamatu kätte haarasin, siis ma kohe üldse ei tahtnud seda käest panna,ma lihtsalt hingasin ühe päevaga need kolmsada lehekülge.
             Ainult mõni hetk raamatus mõtlesin ma "tulesüda, kas sa ei näe? Halltriip ei reedaks sind kunagi, mõtle see on muidugi Tiigriküüs!"
               Mul on ainult kahju, et iga raamatu lõpuks on osad tegelased ära surnud ja enamus mu lemmikuid on elus, aga ma ei tea kunagi kas nad järgmises osas elus on. Minu lemmik tegelased on Tulesüda(kes on peategelane), Halltriip, Sinitäht(klanni juht) Lõvisüda(maheda olekuga isane kass lakaga). Lõvisüda meeldib mulle sellepärast, et ta oli alati sõbralik ja aitas Tulesüdant. Ta kunagi ei olnud vaenulik mõne uue klanni liikme suhtes. Ta oli ka eelarvamuste vaba.  Sinitäht meeldib mulle sellepärast, et ta oli alati õiglane juht. Ta ei mõistnud hukka, aga oli hea juht. Ta tegi häid ja tarku otsuseid ning hoolis oma klannist väga.
        Kõik tegelased olid väga huvitavad ja soovitan lugeda!

            
             
      


3 comments:

  1. Sa peaksid lugema inglis keeles seda raamatut.
    Eesti keeles on ainult 2 osa esimesest sarjast, kui inglise keeles on juba 6 sarja (6 on alles alustatud) ja rohkem ka.

    ReplyDelete
  2. Tere!
    Mina olen ka väga suur "Sõdalaste" sarja fänn!!! Aga ma ei oska inglise keelt peaaegu üldse, kuigi olen 12. Kui ilmub veel neid raamatuid, kas keegi võiks palun märku anda? Tean veel paari oma sõpra, kes seda raamatut lihtsalt jumaldavad. Nad millestki muust ei räägigi kui sellest!

    ReplyDelete